Предизвикателствата, пред които и двамата са изправени като млади и все още не особено опитни актьори, ги сближават и те често комуникират, откривайки, че им се случват едни и същи неща.
Приятелството им помага да погледнат на живота по съвсем различен начин и да се вдъхновят и мотивират от успехите на другия. Несъмнено, общите преживявания и последяващия успех в Холивуд ги свързват толкова силно, че вече няколко десетилетия те са много добри приятели.
Обикновено, в актьорската гилдия приятелствата са временни и само докато има изгода и за двете страни. Отношенията на Ал Пачино и Робърт Де Ниро обаче напълно опровергават това. Двамата си оказват искрена подкрепа и знаят, че могат да разчитат един на друг.
Двамата актьори имат много общи неща. Те израстват не много далеч един от друг. Робърт Де Ниро прекарва детството си в Манхатън, а Ал Пачино – в Бронкс. И двамата са от разбити семейства, посещавали са уроци по актьорско майсторство и са големи фенове на Марлон Брандо. Придобиват слава на бунтари в тийнейджърските си години заради различното си мислене и размирен дух.
Но сходствата не свършват дотук. В много отношения те имат паралелни кариери. И двамата започват като театрални актьори. Пачино продължава да играе в Бродуей. Често се събират, за да си дават съвети за проектите, в които участват.
И двамата постигат своя първи голям успех с ганстерски филм. Ал Пачино привлича интереса на критиците и големите режисьори с участието си в „Кръстникът” през 1972 г., а Робърт Де Ниро „изгрява” в „Коварни улици” през 1973 г.
Де Ниро се явява на прослушване за ролята на Майкъл Корлеоне, която в крайна сметка получава Пачино и го дразни често на шега, че е по-добрият. Самият той е с 3 години по-голям от него и обикновено доминира в съвместните им интервюта.
Двамата показват привързаността си един към друг в публичното пространство и си помагат по всевъзможни начини. Феновете им ги определят като еднакво харизматични, но Де Ниро е смятан за по-голям хамелеон. Той може да се потопи във всяка роля и винаги да изненада зрителите с нещо различно.
Когато двамата актьори стават известни, се сблъскват с редица изпитания. Внезапната им популярност изкарва личния им живот на показ и журналистите нахлуват рязко в личното им пространство. Това не се харесва особено на Де Ниро.
Двамата често обсъждат интервютата на другия и се подиграват един на друг без лоши чувства. Пачино обича да го дразни заради „сложните” му отношения с пресата. Близостта им помага да останат здраво стъпили на земята и да не се главозамаят от популярността.
В своята актьорска кариера Де Ниро и Пачино често се борят за една и съща роля, както се случва това в „Кръстникът”. Случайността ги превръща в съперници, но те не се смятат за такива. Когато единият от тях успее да получи желаната и от двамата роля, това е повод за празнуване.
Липсата на ревност и съперничество им помага да се радват искрено на успехите на другия. Двамата приемат философски нещата, смятайки, че ако не получат ролята, значи не са подходящи за нея и това е по-добре, отколкото да я получат и после да съжаляват.
Очевидно това е вярната формула на запазване на приятелството в условията на интензивна конкуренция, защото Де Ниро и Пачино никога не познават вкуса на завистта.
И двамата са много добри актьори с невероятна харизма и силно присъствие. Но всеки от тях има своите слаби и силни страни. Като истински приятели, те се учат един от друг и признават това, в което другият е по-добър.
Понякога дори двамата работят заедно при подготовката за трудна роля, за да уловят същината й да открият най-добрия подход към превъплъщението си. Зад успеха на всеки един от тях стои силната подкрепа, която си дават взаимно. И това наистина е похвално за Холивуд.
„Ирландецът” е забележително събиране на „стария квартал” – последното им съвместно участие, преди възрастта и времето да ги изпреварят. Робърт Де Ниро, Ал Пачино и Джо Пеши са звездите в монументалната, епична история на Мартин Скорсезе за насилието, предателството и загубата.
Ал Пачино е буен, демонстриращ и обезоръжаващо нежен в ролята на Хофа, без да се състезава с когото и да било и да се опитва да подобри собствения си филмов успех през годините.
След премиерата през 2019 г. мненията за филма се разделят на две: едни мислят, че това е най-доброто кино произведение на всички времена, а други – че филмът е скучен, лошо написан и аматьорски режисиран с безумни ефекти.
Но каквито и да са рецензиите са филми, феновете на Робърт Де Ниро и Ал Пачино са изключително доволни, че ги виждат отново заедно, което не се случва често, въпреки доброто им приятелство.
Може би и поради тази причина критиката е доста сдържана от уважение към Мартин Скорсезе и големите имена в киното, чиято лебедова песен е истински подарък за киноманите.
И двамата работят почти непрекъснато и дълги години не знаят какво е почивка. Ал Пачино признава, че в младите си години е имал един по-дълъг период, през който не е правил филми. И тогава е почувствал как се разпада и му отнема време отново да събере „парчетата” и да продължи напред.
Оттогава обаче звездата от „Кръстникът” буквално не спира да мисли за работа – нещо, по което си прилича безкрайно много с Де Ниро. Двамата често живеят „на педала”, но са благодарни за лудия си късмет и прекрасните хора, които имат в живота си, както и за тези, които вече не са до тях.